Arbetsförmedlingen Torsby (Endast för bokade besök, servicekontor finns på orten)

Välkommen till Arbetsförmedlingen! Skriv in dig här på vår webbplats. Gör det din första arbetslösa dag och glöm inte att ansöka om a-kassa. Även du som är arbetsgivare börjar ditt besök här på vår webbplats. Du hittar några av våra tjänster här nedanför.

Besöksadress
Järnvägsgatan 14

Postadress
Box 123
685 23   Torsby

Öppettider
Endast för bokade besök

Rörelsehinder

Gångvägen fram till entrén är framkomlig för rullstol.

Du kan ta dig från entrén till informationsdisken, kapprummet och toaletten utan att passera trappsteg, om ramp eller hiss saknas.

Vi har RWC eller större toalett i lokalen.

Entrén är i marknivå och är kompletterad med ramp eller hiss, om det finns trappsteg till entrédörren.

Entrédörren har en dörröppnare.

Dörröppningen till entrén är fri från tröskel eller har en tröskel som är max 25 millimeter och avfasad.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Hörselteknisk utrustning

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Allergi eller överkänslighet

I våra lokaler har vi förbud mot allergiframkallande växter och ämnen som till exempel benjaminfikus, hyacint, björkris och jordnötter.

Vi har förbud mot pälsdjur, förutom ledarhundar, i våra lokaler.

Vi undviker allergiframkallande rengöringsmedel vid städning.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Besök servicekontoret i Torsby

På Statens servicecenters servicekontor kan du använda en del av Arbetsförmedlingens tjänster. På servicekontoret behöver du inte boka tid, och får hjälp med;

  • Arbetsförmedlingens tjänster på webben
  • skriva in dig på Arbetsförmedlingen
  • att aktivitetsrapportera
  • att använda våra datorer för självservice
  • hämta och fylla i blanketter
  • lämna in blanketter och intyg.

På Statens servicecenters servicekontor får du även vägledning i tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Statens servicecenter tar risken för spridning av coronaviruset på största allvar. Har du minsta förkylningssymtom – stanna hemma och använd istället Arbetsförmedlingens webbplats och kontaktvägar. Tillsammans följer vi Folkhälsomyndighetens råd för att begränsa smittspridningen.

Adress: Fabriksgatan 2
Öppettider: Måndag-tisdag, torsdag 10-12, 13-15.

Avvikelser i de ordinarie öppettiderna kan förekomma. Servicekontoret är stängt röda dagar och helgdagar samt julafton, nyårsafton, påskafton, kristi himmelfärd och midsommarafton. Det är förkortade öppettider på valborgsmässoafton och trettondagsafton.

Vanliga frågor och svar

Vi har en samlad sida med frågor och svar för dig med anledning av coronaviruset. Vi uppdaterar sidan kontinuerligt med information om vad som gäller vid till exempel varsel, din kontakt med oss och aktivitetsrapportering.

Vanliga frågor och svar med anledning av coronaviruset

Du som har e-legitimation skriver in dig snabbt och enkelt via webben.

Skriv in dig

Skaffa e-legitimation

Kan du inte använda vår webbtjänst men har varit inskriven hos oss någon gång under de senaste två åren? Då kan du ringa oss din första arbetslösa dag för att anmäla dig som arbetssökande igen. Vi meddelar då din a-kassa att du är arbetslös så att du kan ansöka om ersättning.

Telefon: 0771-60 00 00

Möjligheten till telefonanmälan gäller tillfälligt för att minska smittspridningen av coronaviruset.

Om du inte kan använda vår webbtjänst och inte varit inskriven någon gång under de senaste två åren behöver du besöka ett kundtorg eller servicekontor för att skriva in dig som arbetssökande.

Hitta en arbetsförmedling eller ett servicekontor

Undvik att besöka våra kundtorg i den mån det går. Många svar hittar du direkt på vår webbplats. På webbplatsen kan du även skriva in dig digitalt utan att behöva besöka ett kontor. Enklaste sättet att få svar snabbt är att ställa din fråga till vår chattbot. Vid frågor om ditt personliga ärende kan du ringa eller chatta med en arbetsförmedlare.

På vissa arbetsförmedlingskontor finns ett kundtorg. På ett kundtorg kan du:

  • få information om vad vi kan erbjuda dig
  • använda våra datorer för självservice
  • boka möte med en arbetsförmedlare och ändra bokad tid
  • få information om rekryteringsträffar och andra aktiviteter
  • lämna in blanketter och intyg
  • hämta blanketter.

Undvik att besöka servicekontor i den mån det går. Många svar hittar du direkt på vår webbplats. På webbplatsen kan du även skriva in dig digitalt utan att behöva besöka ett kontor. Enklaste sättet att få svar snabbt är att ställa din fråga till vår chattbot. Vid frågor om ditt personliga ärende kan du ringa eller chatta med en arbetsförmedlare.

På Statens servicecenters servicekontor kan du använda en del av Arbetsförmedlingens tjänster. På servicekontoret behöver du inte boka tid, och får hjälp med att;

  • använda Arbetsförmedlingens tjänster på webben
  • skriva in dig på Arbetsförmedlingen
  • hjälp att aktivitetsrapportera
  • använda våra datorer för självservice
  • hämta och fylla i blanketter
  • lämna in blanketter och intyg.

Orter där servicekontor erbjuder delar av Arbetsförmedlingens tjänster

På Statens servicecenters servicekontor får du även vägledning i tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Du bokar om ditt möte med den arbetsförmedlare som du ska träffa. Saknar du kontaktuppgifter och vill avboka ett möte gör du det enklast via telefon eller chatt.

Tänk på att höra av dig i god tid före mötet!

Öka dina chanser till jobb - gå en arbetsmarknadsutbildning

En murare, en vårdarbetare och en lastbilsförare

Är du inskriven på Arbetsförmedlingen och intresserad av att utbilda dig till ett yrke där det behövs personal? Runt om i landet har vi ett stort antal arbetsmarknadsutbildningar som kan öka dina chanser till jobb. Ta reda på om en utbildning passar dig genom att göra ett studiebesök hos utbildningsanordnaren.

Anmäl intresse för studiebesök