Arbetsförmedlingen Skellefteå

Välkommen till Arbetsförmedlingen! Skriv in dig här på vår webbplats och boka planeringssamtal. Gör det din första arbetslösa dag och glöm inte att ansöka om a-kassa. Även du som är arbetsgivare börjar ditt besök här på vår webbplats. Du hittar några av våra tjänster här nedanför.

Besöksadress
Kanalgatan 52

Postadress
Box 386
931 24   Skellefteå

Öppettider
Endast för bokade besök

Rörelsehinder

Du kan ta dig från entrén till informationsdisken, kapprummet och toaletten utan att passera trappsteg, om ramp eller hiss saknas.

Gångvägen fram till entrén är framkomlig för rullstol.

Entrén är i marknivå och är kompletterad med ramp eller hiss, om det finns trappsteg till entrédörren.

Vi har RWC eller större toalett i lokalen.

Entrédörren har en dörröppnare.

En reserverad och skyltad parkeringsplats för dig med nedsatt rörelseförmåga finns inom 25 meter från entrén.

Dörröppningen till entrén är fri från tröskel eller har en tröskel som är max 25 millimeter och avfasad.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Nedsatt syn

Alla trappor är kontrastmarkerade.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Hörselteknisk utrustning

I mötesrummet finns hörselteknisk utrustning.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Allergi eller överkänslighet

I våra lokaler har vi förbud mot allergiframkallande växter och ämnen som till exempel benjaminfikus, hyacint, björkris och jordnötter.

Vi undviker allergiframkallande rengöringsmedel vid städning.

Vi har förbud mot pälsdjur, förutom ledarhundar, i våra lokaler.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Besök servicekontoret i Skellefteå

På servicekontoret träffar du service­handläggare som kan hjälpa dig i frågor som rör Arbetsförmedlingen, du får liknande service som på våra kundtorg.

Adress: Kanalgatan 77
Öppettider: Måndag–fredag 10-16

Servicekontoret är stängt röda dagar och helgdagar samt julafton, nyårsafton, påskafton, kristi himmelfärd och midsommarafton. Det är förkortade öppettider på valborgsmässoafton och trettondagsafton.

Vanliga frågor och svar

Vi har en samlad sida med frågor och svar för dig med anledning av coronaviruset. Vi uppdaterar sidan kontinuerligt med information om vad som gäller vid till exempel varsel, din kontakt med oss och aktivitetsrapportering.

Vanliga frågor och svar med anledning av coronaviruset

Det går i vissa fall att skriva in sig via telefon. Du kan skriva in dig via telefon om:

  • webbplatsen har tekniska problem och du inte kan skriva in dig digitalt,
  • du på grund av bristande kommunikationer inte kan ta dig till ett kontor din första arbetslösa dag,
  • kontoret har stängt på en vardag.

På vissa arbetsförmedlingskontor finns ett kundtorg. På ett kundtorg kan du:

  • få information om vad vi kan erbjuda dig
  • använda våra datorer för självservice
  • boka möte med en arbetsförmedlare och ändra bokad tid
  • få information om rekryteringsträffar och andra aktiviteter
  • lämna in blanketter och intyg
  • hämta blanketter

Du bokar om ditt möte med den arbetsförmedlare som du ska träffa. Saknar du kontaktuppgifter och vill avboka ett möte gör du det enklast via telefon eller genom att besöka ett kontor med kundtorg.

Tänk på att höra av dig i god tid före mötet!

Vikariepool

Skriv in dig som vikarie på Skellefteå kommun. Gå via deras hemsida under lediga jobb.

Skellefteå kommun