Arbetsförmedlingen Arvika

Välkommen till Arbetsförmedlingen! Skriv in dig här på vår webbplats och boka planeringssamtal. Gör det din första arbetslösa dag och glöm inte att ansöka om a-kassa. Även du som är arbetsgivare börjar ditt besök här på vår webbplats. Du hittar några av våra tjänster här nedanför.

Besöksadress
Strandvägen 2

Postadress
Box 224
671 25   Arvika

Öppettider
Kundtorget bemannat tisdag 10-12, 13-16 Övriga tider endast bokade besök.

Självservice
måndag-fredag 8-16.30

Rörelsehinder

Gångvägen fram till entrén är framkomlig för rullstol.

Du kan ta dig från entrén till informationsdisken, kapprummet och toaletten utan att passera trappsteg, om ramp eller hiss saknas.

Entrén är i marknivå och är kompletterad med ramp eller hiss, om det finns trappsteg till entrédörren.

Entrédörren har en dörröppnare.

Dörröppningen till entrén är fri från tröskel eller har en tröskel som är max 25 millimeter och avfasad.

En reserverad och skyltad parkeringsplats för dig med nedsatt rörelseförmåga finns inom 25 meter från entrén.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Hörselteknisk utrustning

Vi har hörselteknisk utrustning vid informationsdisken.

I mötesrummet finns hörselteknisk utrustning.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Allergi eller överkänslighet

Vi undviker allergiframkallande rengöringsmedel vid städning.

Vi har förbud mot pälsdjur, förutom ledarhundar, i våra lokaler.

I våra lokaler har vi förbud mot allergiframkallande växter och ämnen som till exempel benjaminfikus, hyacint, björkris och jordnötter.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Vanliga frågor och svar

Vi har en samlad sida med frågor och svar för dig med anledning av coronaviruset. Vi uppdaterar sidan kontinuerligt med information om vad som gäller vid till exempel varsel, din kontakt med oss och aktivitetsrapportering.

Vanliga frågor och svar med anledning av coronaviruset

Det går i vissa fall att skriva in sig via telefon. Du kan skriva in dig via telefon om:

  • webbplatsen har tekniska problem och du inte kan skriva in dig digitalt,
  • du på grund av bristande kommunikationer inte kan ta dig till ett kontor din första arbetslösa dag,
  • kontoret har stängt på en vardag.

På vissa arbetsförmedlingskontor finns ett kundtorg. På ett kundtorg kan du:

  • få information om vad vi kan erbjuda dig
  • använda våra datorer för självservice
  • boka möte med en arbetsförmedlare och ändra bokad tid
  • få information om rekryteringsträffar och andra aktiviteter
  • lämna in blanketter och intyg
  • hämta blanketter

Du bokar om ditt möte med den arbetsförmedlare som du ska träffa. Saknar du kontaktuppgifter och vill avboka ett möte gör du det enklast via telefon eller genom att besöka ett kontor med kundtorg.

Tänk på att höra av dig i god tid före mötet!