Skapa profil och bli hittad av arbetsgivare

Låt jobben komma till dig. Skapa en eller flera profiler och matchas mot arbetsgivare som söker just din kompetens.

Hur skapar jag en profil?


1

Bygg upp din profil med vad du kan och vad du vill.

2

Publicera profilen och gör den synlig
då hittar arbetsgivare dig när de söker kandidater.

3

Nu matchas
du mot arbetsgivare som söker din kompetens.

Bygg upp en komplett profil

När arbetsgivare söker kandidater matchas de mot de kandidater som passar bäst för jobbet. Se därför till att fylla i så mycket som möjligt om dig själv – då ökar chansen att just du blir hittad.

Visa dina kontaktuppgifter

Se till att arbetsgivare kan se förnamn, efternamn, e-post och telefonnummer. Är du intressant för tjänsten kan de enkelt komma i kontakt med dig.

1

Skriv en lockande rubrik

Först av allt – ge din profil en lockande rubrik. Rubriken är den som arbetsgivare ser i sökresultatet när de söker kandidater.

Ett tips är att tänka ut vad är du bra på. Vad särskiljer dig från andra kandidater? Försök att få med det i rubriken. 

2

Vad du vill och vad du kan

Börja att bygga upp din profil med vilka slags jobb du söker och var du vill jobba. Fortsätt att lägga till fler val, till exempel

  • kompetenser
  • arbetslivserfarenhet
  • utbildning
  • språk.

Tänk på att det du lägger upp i din profil blir sökbart för arbetsgivare. Lägg upp de val som är mest relevant för jobben du söker. 

3

Granska och publicera profilen

Titta igenom din profil så att du fått med allt du vill ha. När du är nöjd publicerar du den så den blir synlig för arbetsgivare. Du kan när som helst gå tillbaka och uppdatera din profil.