8 december 2017

Digitaliseringen berör alla - Arbetsförmedlingen och Google bidrar med digitalajag.se

En central del av Arbetsförmedlingens utveckling handlar om digitalisering. Att kunna erbjuda våra kunder och intressenter de möjligheter som följer med digitala tjänster är nödvändigt för att vi ska förbli relevanta i samhället. Det är något som vi delar med alla andra företag, myndigheter och organisationer i en värld där utvecklingen av teknik går allt snabbare.

Sverige ligger långt framme i digitalisering men fortfarande finns de som tycker att det är krångligt – eller känner en osäkerhet – att använda digitala tjänster till exempel när de ska legitimera sig eller betala via mobilen.

Som arbetssökande kan det vara viktigt att känna till och behärska digitala verktyg - när man söker arbete. Därför har Arbetsförmedlingen och Google tillsammans lanserat utbildningssajten digitalajag.se

Syftet med utbildningen är öka kunskapen om och lära ut hur man använder flera av de tjänster som många använder sig av redan idag.

Vi vänder oss inte bara till Arbetsförmedlingens kunder utan vi tror att det gagnar alla i samhället att bli tryggare i att använda digitala tjänster. Innehållet i utbildningen är på en grundläggande nivå och riktar sig till personer som är osäkra på hur man använder olika digitala verktyg och funktioner som kan förenkla vardagen.

Gå gärna in och kika och prova utbildningen: digitalajag.se Som bloggläsare kanske du redan kan allt som utbildningen erbjuder – men tipsa då gärna personer som du känner och som du tror skulle kunna lära sig mer via utbildningen!

Trevlig helg!
Mikael

Bildskärm som visar sajten digitalajag.se