28 november 2016

Utveckling som lyser upp i vintermörkret!

Självklart har jag ett eget konto på ”Min sida” på arbetsformedlingen.se. Jag vill såklart själv se och testa så många som möjligt av de tjänster som vi erbjuder våra kunder arbetsgivare och arbetssökande.

”Min sida”, där den som söker arbete kan skapa sin profil, redigera sitt CV och använda de smarta sökfunktionerna, har nu blivit så modern och bra att jag tänker – alla borde skaffa ett konto! Ungdomar som studerar, du som har en tidsbegränsad anställning, för att inte tala om dig som då och då funderar på att byta jobb. För det är ju så – Arbetsförmedlingen har tjänster även för de som är vad vi kallar ombytessökande. Såklart kan även du som är arbetsgivare skapa en motsvarande effektiv och modern profil som ökar chanserna att hitta just den person som kan bidra till att ditt företag växer.

Till sist: jag är glad och stolt över att Arbetsförmedlingens jobbpodd har nominerats till Svenska Podcastpriset 2016 i kategorin ”Myndighet och organisation”. Podden som kommer ut med ett nytt avsnitt varje måndag har fram till idag laddats ned över 260 000 gånger!

Det är lyssnarna som bestämmer vem som får Svenska Podcastpriset 2016. Röstningen pågår fram till och med 11 december. Här kan du som vill vara med och rösta på Arbetsförmedlingen: http://podcastpriset.daytona.se/myndighet-och-organisation/arbetsformedlingens-jobbpodd

Och här hittar du samtliga avsnitt av jobbpodden: https://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Tips-och-rad/Podcast.html

/Mikael