Pressmeddelande,
23 september 2013
Jobbmässa, ytterligare en möjlighet för arbetssökande

Dolda jobb, hur hittar man dem?

Många av de jobb som tillsätts har aldrig varit på Platsbanken eller annonserats på annat sätt. Dessa kallas för Dolda Jobb. För att öka kunskapen om alternativa vägar till ett nytt jobb arrangerar Arbetsförmedlingen i Sundsvall en jobbmässa på temat Dolda Jobb.
De dolda jobben hittas främst i olika nätverk och genom kontakter. Här blir olika sociala medier viktigta verktyg i jobbsökandet och en person som kan mycket om detta är Tanja Parkkila.
— Vi är glada att kunna presentera Tanja Parkkila som huvudföreläsare på vår mässa. Tanja kommer att dela med sig av sina erfarenheter och tips för att hitta de jobb som inte annonseras ut den vanliga vägen säger Conny Larsson, arbetsförmedlare och arrangör av mässan.

Förutom föreläsningar och olika workshops erbjuds besökarna CV-granskning, karriärrådgivning och att träffa studievägledare. På plats finns även ett antal utbildningsanordnare samt företag med rekryteringsbehov. Försvarsmakten deltar och informerar om både civila jobb och Grundläggande Militär Utbildning.
— Något som kanske inte är känt för alla är att Försvarsmakten har cirka 5 500 civila lediga jobb i landet säger Conny Larsson.

Datum:        24 september
Tid:             11.30 — 15.30
Plats:           Folkets Park, Tonhallsfoajén

Föreläsning av Tanja Parkkila genomförs 13.15 i Tonhallen.

Tillägsinformation

För kommentarer: