30 mars 2017

Arbetsförmedlingen är vinnare av Anbudspriset 2017

I dag vann Arbetsförmedlingen utmärkelsen ”Anbudspriset 2017”. Arbetsförmedlingen vann för upphandlingen av den digitala tjänsten Stöd och matchning.

Anbudspriset anses var en prestigefull utmärkelse eftersom leverantörerna, de som lägger anbud i upphandlingarna, själva nominerar och utser vinnaren. Utöver Arbetsförmedlingen var också Helsingborgs Stad och Stockholms landsting nominerade. Att Arbetsförmedlingen vann motiverar juryn enligt följande:

 "Vinnaren har genom ett gediget förarbete, tät dialog med marknaden och med lärdomar från tidigare upphandlingar handlat upp en tjänst som når uppsatta mål. Anbudspriset tilldelas vinnaren bland annat för en innovativ utvärderingsmodell där avtalet låter leverantörernas innovationsförmåga och effektivitet utveckla programinnehållet. Avtalet premierar dessutom goda resultat i målet att stödja många människor som idag står utanför arbetsmarknaden till ett nytt arbete."

- Vi är oerhört stolta och glada. Utmärkelsen är ett kvitto på vad vi kan uträtta när vi har tydliga mål och rätt förutsättningar, säger Martin Kruse, upphandlingschef på Arbetsförmedlingen.

Stöd och matchning är en tjänst för arbetssökande som behöver intensivt och individuellt anpassat stöd i sitt jobbsökande. Vill du veta mer om tjänsten hittar du den här.

Bakom Anbudspriset står leverantörer som ManpowerGroup, Securitas, Astar, Academedia och NTM samt branschorganisationer som Almega och KOMM. Leverantörer och branschorganisationer sitter i juryn för priset. Instiftare och grundare av priset är Semantix. 

Tillägsinformation