Har du problem som rör webbplatsen?

Får du uppmaning att skapa konto fast du nyss gjort det?
För närvarande har vi ett fel som uppstår när du nyss skapat konto hos oss och försöker logga in med ditt bank-id. Problemet upphör om du väntar 1-2 timmar med att logga in.

Vanliga frågor och svar

Den vanligaste anledningen till att knappen "Skicka" inte är klickbar är att du inte ska lämna in en aktivitetsrapport denna månad. Se vilket datum som gäller dig på sidan Rapportera dina aktiviteter. Ta kontakt med din arbetsförmedlare eller ring 0771-416 416 om du har frågor om datumet för aktivitetsrapporten.

För att kunna aktivitetsrapportera krävs att du loggar in med bank-id eller e-legitimation. Så snart du har kopplat ditt konto till ett bank-id eller en e-legitimation kan du aktivitetsrapportera och även föra dagbok över dina jobbsökaraktiviteter.

Om du skickar din rapport innan den var helt klar så går det inte att göra om den. Behöver du fylla i flera aktiviteter gör du detta via en blankett som du hämtar på närmaste arbetsförmedling.

Observera att aktivitetsrapporten ska vara inlämnad senast den 14:e varje månad och det gäller även om du behöver komplettera aktiviteter.

Om du har fått ett nytt lösenord och det ändå inte går att logga in så ber vi dig följa dessa instruktioner:

1. Kontrollera att du inte har Caps Lock aktiverat eftersom användarnamn och lösenord känner av skillnad på stora och små bokstäver.

2. Skriv in uppgifterna manuellt och använd inte kopiera och klistra in-funktionen när du ska fylla i uppgifterna då det kan följa med blanksteg i det du kopierar.

3. Om du ändå inte kan logga in eller om kontot blir tillfälligt spärrat så hämta ett nytt användarnamn och beställ samtidig ett nytt lösenord på denna länk och testa att logga in på nytt:

www.arbetsformedlingen.se/glomtlosen

Det kan även hjälpa att du rensar din webbläsare från cookies och temporära internetfiler.

Kontrollera att ditt bank-id fungerar på

https://test.bankid.com/

Har du en kortläsare till ditt bank-id ska den anslutas med en sladd till datorn. I vissa fall kan det krävas en drivrutin till kortläsaren som du kan ladda ned via din banks webbplats.

Om du har en e-legitimation från Telia/Ica-banken kan du testa den via

www.telia.se/privat/bredband/tjanster/produkt/e-legitimation

Om ditt bank-id/e-legitimation fungerar på testsidan så ska det även fungera hos oss. Skulle det ändå uppstå problem är du välkommen att ringa oss på 0771-622 000 så kan vi hjälpa till.

Om ditt bank-id/e-legitimation inte fungerar på testsidan behöver du ta kontakt med utfärdaren/banken för att få hjälp med felsökning.

Problem med bank-id när du använder Google Chrome?

Om du har problem att logga in med bank-id och använder Google Chrome måste du göra en inställning på din dator. Den senaste versionen av Chrome (32 eller senare) kräver att du tillåter körning av pluginer.

Så här gör du

Kontrollera att du har ditt fullständiga personnummer inlagt på ditt konto. Det gör du under "För arbetssökande/Min sida/Användaruppgifter/Personuppgifter och kundnummer".

Om du inte har ditt fullständiga personnummer inlagt kan du lägga till de fyra sista siffrorna och klicka på "Spara".

Kontrollera längst ned på sidan att det står att uppgifterna är sparade innan du loggar ut och loggar in med bank-id/e-legitimation.

Funktionen som gör det möjligt att kunna lyssna på innehållet på vår webbplats, Talande Webb, är för tillfället ur bruk.

Om du har problem att logga in med bank-id och använder Google Chrome måste du göra en inställning på din dator. Den nyare versionen av Chrome (32 eller senare) kräver att du tillåter körning av plugin-program.

Tillåt körning av bank-id i Chrome

Om du har problem att logga in med bank-id behöver du kanske uppdatera till den senaste versionen.

Uppdatera här


Beskriv ditt problem så återkommer vi till dig

Beskriv ditt problem så undersöker vi det så fort vi kan. Vill du att vi återkommer till dig är det viktigt att du lämnar din e-postadress och/eller ditt telefonnummer. Fält med röd stjärna är obligatoriska.








Tillägsinformation

Teknisk support

Vid problem som rör webbplatsen kontakta vår tekniska support. Öppet måndag 7.30 – 18, tisdag–fredag 7.30 – 16.30. Ring oss eller fyll i formuläret här på sidan så återkommer vi till dig.

0771-622 000

Supportverktyg

Klicka på länken när du blir ombedd av vår telefonsupport. Länken leder till vårt supportverktyg.

Ladda ner supportverktyget

För Mac-användare