Arbetsförmedlingen Motala

Välkommen till Arbetsförmedlingen! Skriv in dig här på vår webbplats och boka planeringssamtal. Gör det din första arbetslösa dag och glöm inte att ansöka om a-kassa. Även du som är arbetsgivare börjar ditt besök här på vår webbplats. Du hittar några av våra tjänster här nedanför.

Telefon
Växel 0771-60 00 00

Fler kontaktvägar

Arbetsgivarservice
0771-50 85 08

Öppettider
Kundtorget bemannat måndag-fredag 10-16

Självservice
måndag-fredag 10-16

Besöksadress
Kungsgatan 20

Postadress
Box 254
591 23  Motala

Övrig information

Fax: 010-486 01 00

Ansvarig chef: Gabriella Gylling

Mejla oss

Rörelsehinder

Dörröppningen till entrén är fri från tröskel eller har en tröskel som är max 25 millimeter och avfasad.

Du kan ta dig från entrén till informationsdisken, kapprummet och toaletten utan att passera trappsteg, om ramp eller hiss saknas.

Gångvägen fram till entrén är framkomlig för rullstol.

Entrén är i marknivå och är kompletterad med ramp eller hiss, om det finns trappsteg till entrédörren.

Vi har RWC eller större toalett i lokalen.

Entrédörren har en dörröppnare.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Nedsatt syn

Vi har taktil markering, punktskrift eller relieftext på hissknapparna.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Hörselteknisk utrustning

I mötesrummet finns hörselteknisk utrustning.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Allergi eller överkänslighet

Vi har förbud mot pälsdjur, förutom ledarhundar, i våra lokaler.

I våra lokaler har vi förbud mot allergiframkallande växter och ämnen som till exempel benjaminfikus, hyacint, björkris och jordnötter.

Vi undviker allergiframkallande rengöringsmedel vid städning.

Tillgänglighet på Arbetsförmedlingen

Vanliga frågor och svar

Det går i vissa fall att skriva in sig via telefon. Du kan skriva in dig via telefon om:

  • webbplatsen har tekniska problem och du inte kan skriva in dig digitalt,
  • du på grund av bristande kommunikationer inte kan ta dig till ett kontor din första arbetslösa dag,
  • kontoret har stängt på en vardag.

På vissa arbetsförmedlingskontor finns ett kundtorg. På ett kundtorg kan du:

  • få information om vad vi kan erbjuda dig
  • använda våra datorer för självservice
  • få information om rekryteringsträffar och andra aktiviteter
  • lämna in blanketter och intyg
  • hämta blanketter

Du bokar om ditt möte med den arbetsförmedlare som du ska träffa. Saknar du kontaktuppgifter och vill avboka ett möte gör du det enklast via telefon eller genom att besöka ett kontor med kundtorg.

Tänk på att höra av dig i god tid före mötet!

Deltar du i jobb- och utvecklingsgarantin?

Då har du möjlighet att delta i projektet NISA. Här får du stöd av specialister som vägleder dig till ett nytt jobb eller utbildning.

Läs hur du gör för att delta