Längre beslutstid under sommaren

Under sommarmånaderna kan det vara svårare för dig som har en kontaktperson att nå denna. Det kan också innebära längre väntetider för att, exempelvis, få besked om beslut och återkoppling på intresseanmälningar för att anställa med stöd.

Varför längre tid att få svar på mina ärende under sommaren?

Arbetsförmedlingen genomgår just nu stora förändringar. En minskad budget har medfört en kraftig personalminskning, som i kombination med semestrar påverkar vår service under sommaren.

Vi ber dig att ha överseende med läget och vi gör allt vi kan för att det ska påverka dig så lite som möjligt.

Läs mer: Arbetsförmedlingen ställer om

Skapa konto och utför dina ärenden fortare

Det är ofta både lättare och enklare att utföra dina ärenden digitalt. Har du redan ett arbetsgivarkonto så kan du enkelt planera, rekrytera och få stöd på “mina sidor”. Här kan du bland annat leta efter personal i kandidatbanken, annonsera i Platsbanken, anmäla intresse till anställningsstöd och hålla snabbintervjuer.

Se alla våra tjänster för dig som är arbetsgivare här

Om det du vill göra inte är möjligt på webbplatsen eller om du vill ha guidning i din digitala rekrytering kontaktar du en arbetsförmedlare genom att chatta direkt på webbplatsen eller ringa på 0771-508 508.

Nytt nummer gör det enklare

När du ringer oss på 0771-508 508 ser vi till att utifrån ditt ärende och behov få bästa möjliga service. Oavsett om du är verksam i en eller flera orter i landet så behöver du bara ha ett nummer i åtanke. Enklare och smidigare helt enkelt.